faculty of Economy

More ...

About faculty of Economy

The Faculty of Economics and Political Science is was established in 1981 in the University of Tripoli. At the beginning, it was a department under the name ‘Department of Economics’, then it was officially renamed the ‘Faculty of Economics and Political Science’ in 1991. It includes nine scientific departments: Department of Economics, Department of Accounting, Department of Business Administration, Department of Finance and Banking, Department of Financial Planning, Foundation Department, Department of Marketing and E-Commerce, Department of Statistics and Econometrics and Department of Political Science. The Faculty also includes a number of master's programs in business administration, accounting, economics, political science, marketing and e-commerce, in addition to doctoral programs in Business Administration.

Facts about faculty of Economy

We are proud of what we offer to the world and the community

424

Publications

284

Academic Staff

10083

Students

0

Graduates

faculty of Economy Announcements

2022-10-03
More Annuncements

Programs

Major

...

Details

Who works at the faculty of Economy

faculty of Economy has more than 284 academic staff members

staff photo

Dr. ABDELRAHMAN ALI SALIH MAHFOUD

د/عبدالرحمن على محفوظ هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم الاقتصاد بكلية الإقتصاد طرابلس. يعمل السيد عبدالرحمن محفوظ بجامعة طرابلس استاذ مساعد ر منذ 2019-06-08 وله العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصه.

Publications

Some of publications in faculty of Economy

كتاب /// إدارة الأعمال .. المبادئ ، المفاهيم ، الوظائف .. الاتجاهات الحديثة

يوجه هذا الكتاب محتواه العلمي إلى جميع المهتمين من المختصين وغير المختصين بإدارة الأعمال ونشأتها وتطورها التاريخي، كما يعرج بشيء من التفصيل على المبادئ والأسس التي تقوم عليها عملية إدارة الأعمال، وأهم المفاهيم والمصطلحات والتعابير التي تصف وتستخدم في إطار إدارة الأعمال، فكان لوظائف إدارة الأعمال حضوراً لافتاً وسرداً مطولاً كونها أحد ركائز الأعمال، ولم يغفل الاتجاهات الحديثة والأفكار المتجددة التي تدور في فلك الأعمال ويستعان بها على إدارتها.
عبد الرزاق رمضان علي شبشابة(1-2022)
Publisher's website

المجتمع المدني بين النظرية والتطبيق

تستعرض هذه الدراسة أدبيات المجتمع المدني المتسم بالغموض، حيث أن مفهوم الخاص ضد العام لا يعكس واقد الدول النامية والاشتراكية حيث تتدخل الحكومات في العديد من النشاطات السياسية والثقافية والاقتصادية. فالمفهوم السائد في الأدبيات ينحاز للمفهوم الليبرالي والليبرالي الجديد الذي يقلص دور الدولة من ناحية، ويعظم دور القطاع الخاص والمجتمع المدني من ناحية أخرى. arabic 66 English 0
د. مصطفى عبد الله أبوالقاسم خشيم(1-2006)
Publisher's website

تحديات بناء الدولة وسبل مواجهتها

الجهة: مجلة عراجين. arabic 60 English 0
مالك محمد عبيد ابوشهيوة(3-2017)
Publisher's website

Journals

Journals published by faculty of Economy

Documents you Need