faculty of Education Tripoli

More ...

About faculty of Education Tripoli

The Faculty of Education - Tripoli is one of the oldest faculties of the University of Tripoli. It was replaced by the Higher Institutes for Teacher Education in 1998-1999. However, in 2004/2005, Faculties of Teacher Preparation were established in various Libyan universities. Further, in 2008-2009, it was renamed to be the College of Education - Tripoli, to return to what it was, a long-standing educational monument under the name of Faculty of Education - Tripoli.

It dates back to the mid-sixties of the last century, that is, nearly a century, as it was established under the name of the Higher Teachers College in conjunction with the UNESCO in 1965 and the UNESCO ensured the provision of a number of experts to the college. In 1967, the Faculty joined the Libyan University at that time. In 1970, it was decided to change its name to become the College of Education. The College of Education moved to several places in the city of Tripoli throughout its long history.

Facts about faculty of Education Tripoli

We are proud of what we offer to the world and the community

181

Publications

197

Academic Staff

2643

Students

0

Graduates

Programs

Major

...

Details
Major

...

Details
Major

...

Details

Who works at the faculty of Education Tripoli

faculty of Education Tripoli has more than 197 academic staff members

staff photo

Mr. osama ahmad salm alahmar

أ . أسامة أحمد الأحمر. عضو هيئة تدريس بجامعة طرابلس - كلية التربية طرابلس، المستشار الأكاديمي لمركز المعلومات والتوثيق بوزارة التعليم، مسؤول بالمنصة التعليمية "لنتعلم" التابعة للتعليم الإلكتروني بوزارة التعليم، رئيس لجنة التنمية المستدامة وريادة الأعمال بالهيئة العامة للشباب والرياضة.

Publications

Some of publications in faculty of Education Tripoli

مدى تضمين كتب الاجتماعيات للصف التاسع من مرحلة التعليم الأساسي في ليبيا لأبعاد التنمية المستدامة

الملخص: هدفت البحث إلى معرفة مدى تضمين كتب الاجتماعيات للصف التاسع من مرحلة التعليم الأساسي في ليبيا لأبعاد التنمية المستدامة، ولتحقيق ذلك اتبع الباحثان المنهج الوصفي التحليلي، باستخدام أسلوب تحليل المحتوى بواسطة استمارة للتحليل تضمنت ثلاثة مجالات رئيسة و(31) مجالاً فرعياً باعتماد اسلوب الفكرة كوحدة للتحليل ، وأظهرت نتائج الدراسة إلى أن كتاب الجغرافيا جاء في المرتبة الأولى من حيث تضمنه لمجالات التنمية المستدامة بنسبة (55.20%)، وكتاب التاريخ في المرتبة الثانية بنسبة (25.30%)، وجاء كتاب التربية الوطنية في المرتبة الثالثة بنسبة (19.50%)، وجاء البعد الاقتصادي بنسبة (55.84%)في المرتبة الأولى من بين الابعاد الثلاثة للتنمية المستدامة التي تناولها محتوى الكتب المحللة والبعد الاجتماعي في المرتبة الثانية بنسبة (33.77%)، والبعد البيئي قي المرتبة الثالثة بنسبة (10.39%)، وأوصى الباحثان بضرورة إعادة النظر في كتاب التربية الوطنية والعمل على تحديثه وتضمينه لقضايا التنمية المستدامة، والتركيز على تضمين البعد البيئي من ابعاد للتنمية المستدامة ضمن محتوى كتب الاجتماعيات. الكلمات المفتاحية: كتب الاجتماعيات – الصف التاسع – التنمية المستدامة.
Bashir Elhadi M. Algrgotti, (3-2021)
Publisher's website

EL RETORNO AL CENTRO DE ACOGIDA Y SUS REPERCUSIONES EN EL AUTOCONCEPTO DEL ADOLESCENTE EN LA CIUDAD DE TRIPOLI_LIBIA

1. RESUMEN: La presente investigación estudia la influencia del retorno de una familia kafala a un centro de acogida, en el autoconcepto del adolescente en la ciudad de Trípoli (Libia).Los sujetos han sido 105 adolescentes de12 a 21 años de ambos sexos (mujeres 49,7 y hambres 53,3) repartidos en tres grupos (sujetos retornados de familia kafala, sujetos que viven en centros de acogida y sujetos que viven con sus familias biológicas. El instrumento empleado ha sido la escala de autoconcepto de los niños y adolescentes de Piers y Harris (1964-1969). Para analizar los datos se utilizo el análisis de varianza (ANOVA) de un factor, la prueba de F de Fisher, prueba de Scheffe, prueba de T Student. Los resultados señalan que existen diferencias significativas entre grupos: los sujetos que viven con sus familias biológicas obtienen mejores puntuaciones en el de autoconcepto global y en las distintas subescalas; además, los chicos muestran mejor autoconcepto que las chicas: se concluye que el contexto familiar y cultural ejerce gran influencia en la adquisición del autoconcepto y la autoestima. arabic 20 English 97
Masauda Muftah A Abdrahman(1-2009)
Publisher's website

Determination of Some Trace Elements in Different Vinegar Samples from Libyan Market using Inductively Coupled Plasma Atomic Emission Spectrometer ICP-AES

Ten vinegar samples were collected from the Libyan local market in the city of Tripoli. The elements have been investigated were:As, Pb, Cu, Fe and Zn. The samples were treated and prepared according to Indian standard IS 14703-1999, and the measurements have been done by using inductively coupled plasm – atomic emission spectroscopy (ICP-AES) available in the Libyan Petroleum Institute. The analysis indicated that the concentration of Arsenic of all the samples was less than 0.02mg/kg whereas, the concentration of lead is less than 0.03mg/kg. The concentration ranges of Cu, Fe and Zn were 0.11-0.59mg/kg, 0.72-2.67mg/kg and 0.08-0.28mg/kg respectively. The concentrations of the elements AS, Pb, Cu, Fe and Zn are within the limits of a variety of standards such as Libyan, Indian and Pakistani ones. arabic 21 English 134
ABUBAKER A BASHIR ATRROG, RAGIAB ALI MOKHTAR ISSA, ِAburawi Mohammed Aburawi Algornazi(11-2020)
Publisher's website

Journals

Journals published by faculty of Education Tripoli

Documents you Need

faculty of Education Tripoli Video Channel

Watch some videos about the faculty of Education Tripoli

See more

faculty of Education Tripoli in photos

faculty of Education Tripoli Albums