faculty of Education Bin Ghesheer

More ...

About faculty of Education Bin Ghesheer

The Faculty of Education is located within the municipality of Qasr bin Ghashir. It particularly covers the municipality’s need for teachers in various scientific disciplines. It was formed by the decision of the former General People's Committee Secretary No. (1386) of 1996. At the start, a Higher Institute for Teacher Education was established in Qasr bin Ghashir. The Institute aims to prepare graduates from the teachers that primary and secondary school institutions need. However, the General People's Committee (former) issued decision No. (118) of 2004 regarding the inclusion of higher institutes to universities and renaming them as teacher preparation colleges. Then, the Higher Institute for Teacher Education in Qasr Bin Ghashir joined the University of Tripoli to become the Faculty of Teacher Preparation. However, former people’s committee of the University of Tripoli issued decision No. (55) for 2009 to renaming the Faculties of Teacher Preparation to Faculties of Education. This includes the Faculty of Education, Qasr bin Ghashir. Its major aims was to work on preparing teachers scientifically and professionally in all scientific disciplines to meet the needs of Qasr Bin Ghashir Municipal Schools.

Facts about faculty of Education Bin Ghesheer

We are proud of what we offer to the world and the community

33

Publications

175

Academic Staff

1906

Students

0

Graduates

Programs

Major

...

Details
No Translation Found
Major No Translation Found

No Translation Found...

Details
Major

...

Details

Who works at the faculty of Education Bin Ghesheer

faculty of Education Bin Ghesheer has more than 175 academic staff members

staff photo

Mr. ALI EMHAMMED BASHIR ELMUJAHID

علي المجاهد هو احد اعضاء هيئة التدريس بقسم الفيزياء بكلية التربية قصر بن غشير. يعمل السيد علي المجاهد بجامعة طرابلس كـمحاضر مساعد منذ 2016-03-01 وله العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصه

Publications

Some of publications in faculty of Education Bin Ghesheer

Wilhelm's Strategies and Teaching of English at the Secondary Level in Libya: A Prescriptive Approach Regarding Reading Skills

Libya is a 3rd world country which faces a lot of challenges in giving required resources and ideal environment for the effective learning and teaching, especially that of English language,although, the Libyan Government has taken lot of efforts for effective teaching, reading and learning. The most important skill for learning a language is by reading, which has focused the attention for teachers, researchers, pedagogues, teacher training and foreign language professionals in the recent times. Reading is very important in learning and mastering any foreign language. Skills are the stepping stone for effective English competence among the students. In Libya, the learner faces many difficulties to learn and master the foreign language like English, especially reading comprehension skill. Libyan students have negative attitudes in learning English language since they face many difficulties in comprehension skills. In such cases, the teaching method and material adopted by the teacher is very important for the students. The teachers using various motivational methods and different learning strategies play a crucial role in coaching reading skills among the students. This paper aims to study and to identify: 1. The problems that teachers face while teaching reading skills to the students at the secondary school level in Libya, with respect to their teaching reading skills 2. The recent developments in teaching reading skills at the secondary school level. 3. To understand how the knowledge and effective utilization of reading strategies be demonstrated. 4. To suggest recommendations to improve the present condition of teaching reading skills. arabic 19 English 107
Hussein Faraj Abdulnabi Albozeidi(2-2018)
Publisher's website

التوظيــف الأمثــل لتقنيــة المعلـــومات في التعليــم العــالي في ليبيا تحــــديات وحـــــلول

الهدف من هذه الدراسة معرفة أهم التقنيات الحديثة المستخدمة في العملية التعليمية والتي لها الأثر الكبير في تطوير العملية التعليمية ومدى استخدامها, والاطلاع على أهم المقومات والدوافع التي تؤيد فكرة توظيف تقنيات المعلومات في التعليم والتعليم الالكتروني, وأيضاً التعرف على أكبر التحديات التي تعرقل التوظيف الأمثل لتقنيات المعلومات, ومعرفة الأسباب وراء ذلك والبحث عن الحلول لها. نظم إدارة التعلم كنظام البلاك بوردBlack Board على سبيل المثال من شأنه حل جُل مشاكل الجامعة الإدارية والتعليمية والعلمية، خصوصاً مع الزيادة الملحوظة في أعداد الطلبة الراغبين في الانخراط في التعليم الجامعي. حيث تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي المتمثل في الاستبانة كأداة للدراسة، باعتبارها أداة لجمع البيانات، حيث تضمنت (60) فقرة، والتي طبقت على (70) من أعضاء هيئة تدريس وطلبة لكليتي التربية قصر بن غشير وتقنية المعلومات بجامعة طرابلس الليبية، كعينة للدراسة، والتي تم اختيارها عشوائياً. وتم تحليل البيانات باستخدام التكرارات والنسب المئوية ,وأظهرت النتائج النهائية للدراسة أن توظيف تقنية المعلومات في أغراض التدريس في التعليم العالي في ليبيا مازال في مراحله الاولى، ولازال يواجه جملة من التحديات تتمثل في ضعف البنية التحتية، وما ينتج عنها من ضعف خدمات الجامعة وخدمات الإنترنت، وعدم توفر معامل الحاسوب في بعض الكليات، بالإضافة لقلة الخبرات والكوادر المؤهلة تقنياً، وغياب دور مراكز الدعم الفني، بالإضافة الى قلة الثقافة وعدم الدراية بنظم إدارة التعليم الحديثة كنظام البلاك بورد ...الخ. إن عملية التوظيف الأمثل لتقنية المعلومات في العملية التعليمية بالجامعات يجب أن تسبقها خطوات جادة من أعضاء هيئة التدريس والجهات التنفيذية للجامعات، لاتخاذ قرارات تدعم هذا التوظيف بطريقة حديثة تواكب متطلبات العصر
انتصار منصور رمضان الاحول, ناهد فتحي محمد فرح, زهره عبدالله بركة الاشعل, نزيهة علي صالح صكح المصراتي(1-2019)
Publisher's website

السحابة الحاسوبية : مفهومها, اهميتها والتحديات التى تعترضها‎

تنوعت وتعددت الخدمات الحديثة التي تطلقها الشركات والمنصات العالمية كخدمات السحابة الحاسوبية مثل : خدمة البريد الإلكتروني، البحث، مشاركة المستندات، رفع الملفات واستخدامها من أي مكان باستخدام وسيط تخزين سحابي ، إنشاء فصول افتراضية ,إنشاء استبيانات إلكترونية ،إنشاء مدونات لتحرير ونشر محتوى إلكتروني، استخدام مواقع كقوالب جاهزة للعرض على منصات السحابة المختلفة؛ وكيف يتم الاستفادة القصوى من هذه التكنولوجيا وتلك الأدوات والخدمات في جميع مجالات الحياة بصفة عامة وفي المجال التعليمي بصفة خاصة لما لها من العديد من المميزات والفوائد ؛ وما يميز هذه الخدمات والتطبيقات أن معظمها مجاني وبالتالي يمكن الاعتماد عليها في أي وقت وأي مكان بدون تكلفة سواء في تقديم الخدمة أو الحماية أو الصيانة وغيرها وكذلك يمكن الاستفادة من الخدمات المقدمة في إنشاء اذج للتعليم الإلكتروني مع توفر إمكانية التعديل في المحتوى التعليمي المعروض دون الحاجة إلى متخصصين أو فنيين بالتقنية ,بالإضافة إلى توفر هذه الخدمات وبسعات تخزين أعلى من المتاح مجانا لكن بمقابل. وزد على ذلك بعض الخدمات والأدوات الإضافية مدفوعة الأجر؛ فمع تطور هذه التقنية وزيادة الطلب والإقبال على استخدامها سيسهم الجمع بين مميزات استخدام الأجهزة النقالة ومميزات استخدام خدمات وتطبيقات السحابة الحاسوبية نقلة كبيرة في مجال التعليم الذى سيكون متاحا في أي مكان وفى أي وقت وبكل ما يحتاجه من برامج ومواد تعليمية وتطبيقات وسعات تخزين ؛ إلا أن عملية الدمج بين خصائص كلاَ من الأجهزة النقالة و السحابة الحاسوبية يتطلب جودة إنترنت عالية ومهارات عالية في استخدام هذه التطبيقات من الحوسبة لتنمية مهارات التعلم .فاعتنى هذا البحث ليكون نواة ينطلق منها الباحثون والمتخصصون لتعريف بأهمية السحابة الحاسوبية ومفهومها وخصائها ومميزاتها بالإضافة إلى التعرض إلى جملة من التحديات التي تعترضها وكذلك التهديدات التىتعتريها. فهذه المفاهيم الأساسية ستؤدي إلى تعزيز الفهم التام للسحابة وتطبيقاتها وخدماتها وأهمية وجودها في حياتنا في جميع المجالات والتي سيكون لها الدور الكبير والفعال في مجال التعليم والتعلم في المستقبل القريب والقريب جدا . لتيسير عملية نقل المعارف للطلاب في التعليم والتعلم والتواصل مع الخبراء والمتخصصين.
انتصار منصور رمضان الاحول(3-2019)
Publisher's website

faculty of Education Bin Ghesheer in photos

faculty of Education Bin Ghesheer Albums