قسم الرياضيات

المزيد ...

حول قسم الرياضيات

قسم الرياضيات هو أحــد أقسام كلية التربية - طرابلس التابعة لجامعة طرابلس، ويعد من أول الأقسام نشأة ؛ لأهمية القسم وما يدرسه من تخصصات يحتاج المجتمع إليها.

حقائق حول قسم الرياضيات

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

12

المنشورات العلمية

11

هيئة التدريس

122

الطلبة

0

الخريجون

البرامج الدراسية

بكالوريوس في العلوم والتربية
تخصص الرياضيات

قسم الرياضيات هو أحد الأقسام العلمية بكلية التربية -طرابلس التابعة لجامعة طرابلس، ويعتبر أحد الأقسام الذي كان مع بداية تأسيس معهد إعداد المعلمين 1996م، ثم أحد اقسام كلية إعداد المعلمين 2004 ، ثم أحد اقسام كلية التربية عام 2007م ، من اهم أهدافه رفع مستوى الرياضيات عند طلاب القسم، والنهوض...

التفاصيل

من يعمل بـقسم الرياضيات

يوجد بـقسم الرياضيات أكثر من 11 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. ربيعة حسين محمد عويدان

ربيعة حسين عويدان هي أحد أعضاء هيئة التدريس بقسم الرياضيات بكلية التربية طرابلس. تعمل السيدة ربيعة حسين عويدان بجامعة طرابلس كعضو هيئة تدريس منذ 2008 بدرجة محاضر مساعد وكمحاضر منذ 2021.

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم الرياضيات

Sobolev Spaces in Metric Spaces

في هذا البحث نقوم بدراسة فضاءات نيوتن وهي تعميم لفضاءات سوبوليف من الفضاءات الاقليدية إلى الفضاءات المترية التي تحقق بعض الشروط الضرورية لهذا التعميم. هذه الفضاءات تبنى على استبدال القيمة المطلقة لتدرج الدالة بدالة جديدة تسمى upper gradient والتي تكون الإمداد الصحيح حيث تجعل الفضاءات تتطابق عند الرجوع إلى الفضاءات الاقليدية. كذلك نستنتج ان فضاءات نيوتن تحتفظ بمعظم الخواص الأساسية في هذا التعميم.
Zohra Farnana (4-2021)
Publisher's website

Fostering Quality in the Graduation Research Project at the Libyan Faculties of Education: Libyan Teacher-Educators’ Perspectives

One of the Libyan Faculty of Education exit requirements is the graduation research project. Review of the current literature shows that there exists a dearth of literature on the quality of the graduation project in the Libyan context. To address this shortcoming, the present study investigated the opinions of the faculty members of the Faculties of Education at various Libyan public universities on achieving quality standards in the graduation research projects. The design of the study was exploratory sequential mixed methods as we gathered both quantitative and qualitative data to get accurate and detailed picture of the Libyan teacher-educators’ views on fostering quality in the graduation research project. The context of the study is the Faculties of Education at eight Libyan universities. The participants were 62 Libyan teacher-educators who were faculty members at the Libyan Faculties of Education. Data were collected through documents, questionnaires, and follow up interviews. The results showed that the participants’ views were opposite to the document analysis and revealed that the participants were not sure whether the regulations covered all the points related to the graduation research projects, so they preferred to be neutral. They also perceived several factors as the issues that hindered the quality of the graduation research projects. The participants suggestions as ways of fostering quality in the graduation research projects included achieving quality by following the quality standards described by the quality assurance department among other suggestions. arabic 21 English 111
Entisar ALi Hadi Elsherif, FUZIA AHMED MOFTAH ELHSAN(3-2021)
Publisher's website

p-Harmonic functions on metric spaces

The main object of this paper is to present the p-harmonic functions in metric spaces and compare them with the harmonic functions in the Euclidean spaces. We obtain many useful properties for the p- harmonic in metric spaces and. In particular the p-harmonic functions in metric spaces satisfy the strong maximum principle, the Harnack's inequality and are locally Holdercontinuous.
Zohra Farnana (8-2022)
Publisher's website

قسم الرياضيات في صور

الالبومات الخاصة بفعاليات قسم الرياضيات